- …
- …
- …
- …
FOTBAL
Kategorie:
3. – 5. třída, smíšené
6. – 7. třída, chlapci
8. – 9. třída, chlapci
Hrací plocha: rozměry hřiště – 15 x 30 m, povrch – tráva
Míč: fotbalový, velikost 5
Branky: 3 x 2 m
Počet hráčů: 1 brankář, 4 hráči, 4 náhradníci – „hokejové“ střídaní, minimální počet hráčů je 2+1. Při menším počtu je utkání ukončeno
Hrací doba: 1 x 12 minut hrubého času
Pravidla:
Auty se vhazují, rohy kopou. Brankář od branky vykopává ze země. Může vyhazovat i vykopávat přes půlku. Malá domů se nesmí. V případě malé domů se kope nepřímý kop. Za hrubý nebo nesportovní faul nebo za nedovolený zákrok znemožňující jasnou gólovou příležitost, vyloučení na 2 minuty. Vyloučen smí být maximálně jeden hráč. Druhý vyloučený čeká na návrat prvního vyloučeného, poté začne druhý dvouminutový trest. Při vstřelené brance v přesilovce se vyloučený hráč vrací do hry. Při přímém kopu musí být zeď ve vzdálenosti minimálně 3 m od míče. Penalta se kope ze vzdálenosti 6 metrů.
O umístění týmů v tabulce prioritně rozhoduje počet získaných bodů, při bodové shodě dvou týmů jejich vzájemné utkání. Když je toto utkání nerozhodné, rozhoduje rozdíl ve skóre. Tzn. poměr vstřelených a obdržených branek. Při stejném rozdílu rozhoduje větší počet vstřelených branek. Při absolutní shodě bodů i skóre a vzájemném utkání s nerozhodným výsledkem se budou dodatečně kopat 3 penalty až do rozhodnutí. Při bodové shodě 3 a více týmů rozhoduje jejich vzájemná minitabulka. V minitabulce bude rozhodovat počet bodů a rozdíl ve skóre, poté počet vstřelených gólů.
Hra v duchu Fair play. Za hrubé nesportovní chování může být tým po předchozím upozornění z turnaje vyloučen a jeho výsledky budou kontumovány. V případě, že tým nenastoupí k utkání bez omluvy anebo z nějakých závažných důvodů nebude moci nastoupit, bude utkání v jeho neprospěch kontumováno. Kontumační výsledek je 0:3.
Tým nemůže zastupovat žádný hráč, který je registrovaným hráčem fotbalu!
RACING FORMULA
Kategorie: 8. – 9. třída chlapci, dívky
Počet závodníku: 15 sportovců
Trať: cca 100 m
Hrací doba: 60 minut
Popis hry:
Je to fyzická, takticko – strategická hra, kterou jsme vymysleli v našem INSTITUTU NA VÝVOJ NOVÝCH HER a dodnes se přeme, zda jde o fyzickou, nebo strategickou hru! Každopádně to poznáte sami, zda rozhoduje síla či rozum. V závodě může rozhodovat i náhoda, tak jak to známe z jiných automobilových závodů. Kára se může pokazit tak, že bude vyžadovat opravu, která je možná pouze v depu. Díly i samotná formule není nerozbitná!!! Každý dotaz může napovědět protihráčům, takže opatrně na co se ptáte přede všemi, protože každý detail může rozhodovat. Po celou dobu jsme vám k dispozici v případě jakéhokoliv dotazu. Od nás dostanete složenou káru (doporučujeme zkontrolovat utažení všech šroubů). Po konzultaci s rozhodčím si ji můžete i upravit (po konzultaci!)
Základní výbava formule:
1) Konstrukce formule
2) Identita vozu
3) 4 kola (2x zadní větší kola,2x přední menší kola – důležitá hustota)
4) 2 vrchní barely s ventily
5) 2 spodní barely
6) Přední křídlo
7) Zadní křídlo
8) Tlačícího mechanismu, který musí být připevněn šrouby k železné konstrukci
9) Tlačící tyč
10) Sedadlo
11) Provaz sloužící k zatáčení
12) 2x Stahovací pásek
13) 4 šrouby na kola (vždy musí mít stejnou barvu)
Základní výbava depa:
1) 50 l barel napuštěný palivem (vodou)
2) Kyblík
3) 2x sada čtyř šroubů stejné barvy
4) Velký klíč
5) Rukavice
6) Lepící páska
Pravidla:
1) Pravidlo číslo jedna! Rozhodčí má vždycky pravdu
2) Pravidlo číslo dvě! Rozhodčí má vždy pravdu (Může udělit trestné projetí depem za jakékoliv porušení pravidel.
3) Samotný závod se pojede na předem určený čas (Cca 120 minut). Vítězem se stane tým s nejvíce ujetými koly.
4) 15 minut před startem (15:30) závodu se jedou 2 kvalifikační kola, kde si vyjedete „polpozišn“ (viz časový harmonogram). Do té doby máte čas na cvičné jízdy a výběr toho nejlepšího řidiče.
5) Na cvičné jízdy nemusí být formule zcela kompletní, ale na kvalifikaci a samotný závod ano!
6) Řidič je po celou dobu závodu neměnný, takže jak nastoupí do kvalifikace, tak musí i dojet závod
7) Tlačící hráči se mohou pohybovat i mimo vyznačenou trasu.
8) Tlačící hráči se musí na trase pohybovat tak, aby neohrozili ani omezili protihráče. Pokud omezí, nebo ohrozí protihráče, bude mu udělen rozhodčím trestný průjezd depem.
9) Formule nemůže jet samovolně bez tlačícího hráče, v takovém případě může být potrestána trestným průjezdem uličky v DEPU
10) Každý tým má svůj 50l barel a 2 barely naplněné vodou, která simuluje naftu. Jak s touto vodou budete zacházet je na vás, samozřejmě že formule bez nafty jezdit nemůže.
11) Máte 2 vrchní barely označené ryskou. Vždy musí být puštěný alespoň jeden barel (označený nálepkou), z kterého uniká palivo do spodního barelu. Spodní barel, do kterého teče voda musí být vždy prázdný, aby mělo palivo kam téct.
12) Jakmile se palivo dostane pod rysku, rozhodčí posílá daný tým do depa buď otevřít druhý vrchní barel anebo doplnit palivo.
13) Ventil na červeném barelu pouští vždy rozhodčí v depu u výjezdu.
14) Maximálně 30 minut můžete jezdit s jednou barvou šroubů př: jestliže v 12:00 hod. vyjedete s červenými šrouby, tak nejpozději v 12:30 hod. je musíte vyměnit za stříbrné (do 12:30 příjezd do depa). Čas na další výměnu se počítá od výjezdu z depa. Na všech 4 kolech musí být vždy stejná barva šroubů.
15) Vůz se může řídit pouze pomocí lana a rukou, nikoliv nohami
16) Při poškození vozidla, se vyžaduje jeho úprava. Která je možná pouze v depu na svém stanovišti.
17) Jakékoliv úpravy, výměny či manipulace se součástkami na trase je zakázána. Pokud něco odpadne uletí atd…formule při první příležitosti zajíždí do depa, kde mohou proběhnou opravy či úpravy.
18) V DEPU se musí vozidlo pohybovat krokem!
19) Pokud nebude vůz kompletní, nesmí vyjet do závodu Výsledky jsou aktualizovány každým kolem při projetí pod počítacím systémem.
20) Co není zakázáno, je dovoleno
21) Během hry se může hra modifikovat a pravidla se mohou měnit ve prospěch hry
Co je zakázáno:
1) Diskutovat s rozhodčím
2) Úmyslně bourat do jiných vozů
3) Úmyslně najíždět do protihráčů
4) Úmyslně ničit formuli
5) Úmyslně ničit trať
6) Úmyslně vyjíždět mimo trať
7) Křižovat rychlejšího soupeře
8) Jezdit na trase bez puštěného ventilu
9) Jezdit bez paliva v nádrži
10) Jezdit bez tlačícího hráče
11) Jezdit bez řidiče
12) Řídit vůz jinak než lanem a rukama
13) Jezdit s jakoukoli poškozenou části formule
14) Jezdit s formulí, která neodpovídá standardům
ATLETIKA - ČTYŘBOJ
Kategorie:
3. – 5. třída, smíšené
6. – 7. třída, chlapci
6. – 7. třída, dívky
8. – 9. třída, chlapci
8. – 9. třída, dívky
Počet závodníků: 4 děti za školu z každé kategorie na všechny disciplíny – pětiboj
Vytrvalostní běh
3. – 5. třída 400 m
6. – 9. třída 600 m
Čas bude měřen ručně
Skok z místa
2 skoky, počítá se delší skok
Koordinační dráha
frekvenční žebřík, překážky nízké, překážky vysoké, slalom
1 dítě v rozběhu
Čas bude měřen ručně
Hod medicinbalem autově
3. – 5. třída 1 kg
6. – 9. třída 2 kg
2 pokusy, počítá se delší
Všechny kategorie (5 kat.) se rozdělí na jednotlivé disciplíny (5 skupin) a postupně se vystřídají na všech disciplínách. Pro pětiboj bude sestaven bodový systém. Body z jednotlivých disciplín se sečtou a určí vítěze.
Atletiky se nesmí zúčastnit žádný závodník, který je registrovaným členem atletického oddílu!
IN-LINE
Kategorie:
3. – 5. třída, smíšené
6. – 7. třída, chlapci
6. – 7. třída, dívky
8. – 9. třída, chlapci
8. – 9. třída, dívky
Závodní trať: Dlouhá trať
300 m 3. – 5. třída
500 m 6. – 7. třída
1000 m 8. – 9. třída
Povrch – asfalt
Povinná výzbroj: in-line brusle, chrániče – zápěstí, loktů, kolen, ochrana hlavy – přilba
DLOUHÁ TRAŤ
Počet závodníků na startu pro In-line dlouhá trať:
Maximální počet startujících v jedné rozjížďce je 10 závodníku s hromadným startem. Z každé kategorie postupují dva závodníci s nejlepším časem. Pořadí závodníka určuje výsledný čas spotřebovaný za projetí stanovené tratě.
Všeobecná pravidla:
Závodníci musí projet celou předepsanou trať závodu v určeném pořadí okruhů. Nesmí použít žádnou jinou formu pohonu, kromě své vlastní svalové síly. Jestliže závodník použije nesprávnou trať, která by mu mohla přinést časovou výhodu nebo umístění, musí se vrátit zpět na místo, kde špatně odbočil, a to podél části tratě, kde omylem jel. Aby to udělal, smí jet proti správnému směru a plně přitom odpovídá za to, že nepřekáží nebo neohrožuje jiné závodníky. Je přísně zakázáno překážet jiným závodníkům jakýmkoliv způsobem a v jakémkoliv čase během závodů. Tento zákaz zahrnuje rovněž házení předmětů na závodní trať.
In-linu se nesmí zúčastnit žádný závodník, který je registrovaným členem oddílu ledního hokeje, in-line hokeje, rychlobruslení, krasobruslení!
IN-LINE BIATLON
Kategorie:
3. – 5. třída, smíšené
6. – 7. třída, chlapci
6. – 7. třída, dívky
8. – 9. třída, chlapci
8. – 9. třída, dívky
Závodní trať:
1 kolo = 400 m
2 kola + 1 střelecká položka3. – 5. třída
2 kola + 1 střelecká položka6. – 7. třída
3 kola + 2 střelecké položky8. – 9. třída
Povinná výzbroj: in-line brusle, chrániče – zápěstí, loktů, kolen, ochrana hlavy – přilba
Povrch: asfalt
Počet závodníků na startu pro In-line biatlon:
Počet startujících v jedné rozjížďce 1 závodník. Z každé kategorie postupují tři závodníci s nejlepším časem.
Všeobecná pravidla pro disciplínu In-line biatlon:
Závodníci musí projet celou předepsanou trať závodu v určeném pořadí okruhů. Nesmí použít žádnou jinou formu pohonu, kromě své vlastní svalové síly. Jestliže závodník použije nesprávnou trať, která by mu mohla přinést časovou výhodu nebo umístění, musí se vrátit zpět na místo, kde špatně odbočil, a to podél části tratě, kde omylem jel. Aby to udělal, smí jet proti správnému směru a plně přitom odpovídá za to, že nepřekáží nebo neohrožuje jiné závodníky. Je přísně zakázáno překážet jiným závodníkům jakýmkoliv způsobem a v jakémkoliv čase během závodů. Tento zákaz zahrnuje rovněž házení předmětů na závodní trať.
Střílet se bude z dlouhých zbraní ve vzdálenosti 5m až 10m na biatlonové laserové terče. Minutí terče znamená vybruslit vytýčené trestné kolečko o délce 50 až 100 m za každý netrefený terč, a to bezprostředně po příslušné střelecké položce.
Všechny střelby budou provedeny na vytýčeném stanovišti, střelnici, v tomto pořadí:
1. střelba vleže
2. střelba vstoje
Výběr střeleckého místa si smí závodník vybrat podle svého uvážení.
Pořadí závodníka určuje výsledný čas spotřebovaný za projetí stanovené tratě. Tento čas v sobě také zahrnuje tresty nebo časová vyrovnání udělené soutěžní porotou.
Trať bude pečlivě označena cedulemi start, cíl, odboč vpravo, trestné kolečko.
In-linu se nesmí zúčastnit žádný závodník, který je registrovaným členem oddílu ledního hokeje, in-line hokeje, rychlobruslení, krasobruslení!
VYBÍJENÁ
Kategorie:
3. – 5. třída, smíšené
6. – 7. třída, chlapci
6. – 7. třída, dívky
8. – 9. třída, chlapci
8. – 9. třída, dívky
Hrací plocha: rozměry hřiště – 9 x 18 m
povrch – tráva
Míč: dodgeball
Počet hráčů: 10 hráčů a nejvýše 2 náhradníci – střídání v případě zranění nebo v poločase
Hrací doba: 2 x 5 minut, 1 minuta poločas, střídaní stran v poločase, druhý poločas se zahajuje opět s plným počtem hráčů. Je – li některé družstvo vybito dříve, zaznamenává se čas.
Pravidla:
Výsledek hry udává celkový počet vybitých hráčů z obou poločasů. Vítězí družstvo, které v době 2x5minut vybije větší počet hráčů nebo všechny hráče v kratší době. Každý poločas končí, vybije-li družstvo všechny hráče soupeře, započítává se výsledek poločasu např. 10:3 a přičítá se výsledek dalšího poločasu. Při určování vítěze se bere jako první hledisko počet vybitých hráčů. Je-li stav nerozhodný, hraje se další hra 2 x 2 minuty. Bude-li opět výsledek nerozhodný, družstva losují o míč a vyhrává to družstvo, které vybije prvního hráče. Nenastoupí-li některé družstvo úplné, počítají se chybějící hráči do počtu vybitých.
Kapitáni losují. Kdo vyhraje los, získává míč a druhý volí stranu. Hra začíná tím, že rozhodčí podá míč do zázemí kapitánovi. Rozhodčí dává pokyn k zahájení hry píšťalkou. Stačí jeden přehoz, který bude chycen. Po chycení může družstvo vybíjet. Druhé mužstvo už nemusí mít přehoz. V druhém poločase si družstva mění stany a míč dostane družstvo, které los prohrálo v prvním poločase. Při nerozhodném výsledku se znovu losuje o míč.
Každé družstvo obsadí své pole a volně se rozestaví. Do zázemí za soupeřovým polem (zadní zázemí) jde kapitán, nebo tam posílá jednoho hráče. Tento hráč se vrací do hry jako poslední, až když jsou ostatní hráči družstva vybití. Po změně stran může být do zázemí vyslán jiný hráč, než byl v prvním poločase. V zadním zázemí je možno na počátku hry povolit nahrávače (jeden z hráčů z pole), který na tomto místě hraje tak dlouho, dokud není některý hráč vybit. Pak se vrací do pole.
Vybíjet mohou všichni hráči v poli i v zadním zázemí, kteří chytí míč přihraný kterýmkoli vlastním spoluhráčem, nebo hozený soupeřem, či odražený od spoluhráče. Míč se nesmí dotknout země. Kdo míč zvedl, nebo chytil odražený od země, nemá nabito a musí míč přihrát dalšímu spoluhráči, aby bylo možno střílet. Hráč je vybit, je-li přímo zasažen míčem hozeným soupeřem, ne míčem odraženým od země, nebo od hráče. Chytí-li kterýkoli hráč (spoluhráč i protihráč) míč odražený od hráče, zachraňuje jej od vybití a může sám ihned vybíjet. Chytá-li soupeř vystřelený míč a pustí jej, je rovněž vybit. Po vybití hráče rozhodčí písknutím přeruší hru. Vybitý hráč odchází do zadního pole. Hra pokračuje na pokyn rozhodčího opět písknutím a míčem se začíná z pole. Míč má mužstvo, jehož hráč byl vybit. Míč není nabitý. V zadním zázemí se smí přihrávat i vybíjet, z postranního zázemí pouze přihrávat (do pole i zázemí s možností nabití). Když jsou všichni hráči v poli vybití, nastupuje hráč, který hrál od začátku v zadním zázemí. Tento hráč má pouze jeden život, nemá první ránu nabitou. Po hřišti se může pohybovat s míčem driblingem. Jakýkoliv dotyk čáry, která vyhrazuje hřiště je přešlap a trestá se ztrátou míče. Hráč, na kterého bylo vystřeleno a ten uhne a přitom přešlápne, nebo se dotkne čáry zázemí (i rukou), považuje se za vybitého!!! Hráč, který vystřelený míč chytí, ale vypadne nebo přešlápne pole, trestá se ztrátou míče.
S míčem není povoleno provést žádný krok, v poli i v zázemí. Pokud je v poli nebo v zázemí jediný hráč, může se pohybovat i s míčem, jestliže dribluje. Ztráta míče nastává, když hráč drží míč déle, než tři vteřiny anebo dělá kroky. Ve vlastním poli nebo zázemí smí hráč přihrávat nejvýše dvakrát, třetí přihrávka musí jít přes soupeřovo pole, nebo musí být vystřeleno po soupeři. Je-li přihrávek více, ztrácí družstvo míč. Teč míče se nepočítá jako přihrávka. Přešlápne-li hráč pomezní půlící čáru, či dotkne-li se kteroukoliv částí těla soupeřova území (i rukou), ztrácí jeho družstvo míč. Není dovoleno vybírat ležící míč ze soupeřova pole, nebo jej vyrážet z ruky protihráče. Trestá se ztrátou míče. Míč ve vzduchu je všech hráčů, kdo míč chytí, tomu družstvu patří. Nelze driblovat v soupeřově poli. Odchází-li vybitý hráč z pole a vstoupí-li do soupeřova pole, ztrácí jeho družstvo míč. Nepočítá se za chybu, odejde-li přes soupeřovo postranní zázemí. Neukáznění hráči jsou po třech napomenutích rozhodčího vyloučeni do konce hry. Při hrubých proviněních jsou vyloučeni ihned. S rozhodčím smí mluvit pouze kapitán. Zdržování hry se trestá ztrátou míče. Jedná se zejména o úmyslné pomalé střídání a odcházení hráčů po vybití, vysoké přihrávky s cílem získat čas. Posuzuje rozhodčí podle situace. Vysoké přihrávky, které nelze zachytit, se mohou hrát pouze 3x přes hřiště. Při ošetřování zraněného hráče, nebo při delší diskuzi s rozhodčím, se zastavuje čas. Zásah do hlavy stojícího hráče znamená vybití, případně vyloučení ze hry házejícího hráče. V případě, že se bude jednat o kapitána zvolí si tým pro tuto hru jiného hráče za kapitána.
Po skončení hry (písknutí rozhodčího), zůstanou obě mužstva na svých místech, aby rozhodčí překontrolovali počet hráčů podle zápisu. Potom nastoupí obě družstva do řady proti sobě, rozhodčí oznámí výsledek a vzájemným pozdravem hra končí.
Rozhodčí stojí na půlící čáře hřiště. Provede s kapitány losování. Zahajuje, přerušuje a ukončuje hry. Kontroluje vybití hráčů, počet přihrávek, odchod vybitých hráčů, přešlapy a každé další porušení pravidel. Pomocný rozhodčí měří čas, zapisuje průběh hry (počet vybitých hráčů, napomenutí vyloučení) a pomáhá hlavnímu rozhodčímu.
STREETBALL
Kategorie:
6. – 7. třída, chlapci
6. – 7. třída, dívky
8. – 9. třída, chlapci
8. – 9. třída, dívky
Hrací plocha:
rozměry hřiště – 15 x 11 m, trestný hod – 5,80 m, dvoubodová čára – 6,75 m.
Povrch – asfalt
Míč:
kategorie 6. – 7. třída, chlapci i dívky a kategorie 8. – 9. třída, dívky hrají basketbalovým balónem velikosti č. 5
kategorie 8. – 9. třída, chlapci hrají balónem velikosti č.7
Koš:
kategorie 6. – 7. třída, chlapci i dívky hrají na koš vysoký 280 cm
kategorie 8. – 9. třída, chlapci i dívky hrají na koš vysoký 305 cm
Počet hráčů (tým): 3 hráči, 2 náhradníci – střídání dovoleno při mrtvém míči
Hrací doba: 2 x 5 minut, 1 minuta poločas.
Koš dosažený z pole uvnitř oblouku (6,75 m), se počítá za 1 bod.
Koš dosažený z pole vně oblouku (6,75 m), se počítá za 2 body.
Koš dosažený z úspěšného trestného hodu, se počítá za 1 bod.
Hodnocení turnaje: Družstvo za výhru obdrží 2 body, za remízu 1 bod a za prohru 0 bodů. Do výsledkové tabulky budou zapisovány jak body z výsledku zápasu, tak přesné skóre. V případě stejného počtu bodů dvou nebo více týmu po skončení turnaje bude zohledněno celkové skóre jednotlivých týmů.
Tým může zastupovat pouze jeden hráč, který je registrovaným hráčem basketbalu!
Pravidla:
Začátek zápasu:
Kapitáni obou družstev si losují o držení míče. Vítězný tým začíná útok z hřiště za dvoubodovou čarou po přihrávce od rozhodčího.
Hra po koši:
Pokud se podaří týmu skórovat, tým, který obdržel koš, vyhazuje z poza koncové čáry za košem. První přihrávka po inkasovaném koši je tzv. „první volná“, kdy bránící tým, musí umožnit rozehrání.
Aut, zámezí:
Veškeré čáry ohraničující hřiště, jsou součástí autu, pokud jej překročí hráč držící balón nebo balón naposledy dotýkající se daného hráče, opačný tým vyhazuje z autu.
Vyhazování z autu:
Vyhazování z autu, ne vyhazování po koši. Při vyhazování z autu, vyhazující hráč nesmí přešlápnout ani šlápnout na autovou čáru. Bránící hráči mohou zabránit rozehrávce útočícímu týmu v poli.
Hra po obranném doskoku či zisku míče:
Pokud se bránící tým úspěšně zmocní míče, aniž by inkasoval koš, musí driblingem či přihrávkou opustit vnitřní prostor dvoubodového území. Tak lze učinit pouhým vyšlápnutím ven za oblouk. Pokud tak tým neučiní a skóruje, koš neplatí a tým ztrácí balón. Soupeři vyhazují z bočního autu.
Kroky a přerušovaný dribling:
Každý hráč s míčem se musí pohybovat pomocí driblingu jednou rukou. Pokud přeruší dribling, musí vystřelit, přihrát nebo plynule navázat dvojtakt. V opačném případě tým ztrácí míč. Pohyb hráče s míčem se zahajuje první driblingem, pak až krokem nebo současně, pokud hráč s míčem, začne pohyb první krokem, porušil pravidlo o krocích a ztrácí míč. Po ztrátě míče, opačný tým vyhazuje z autu.
Fauly:
Tým, který byl faulován při hře, vyhazuje z autu. Hráč, který byl faulován při střelbě za 1 bod, hází 1 trestný hod. Hráč, který byl faulován při střelbě za 2 body, hází 2 trestné hody. Za faul je považován, každý nedovolený zákrok, který rozhodčí uzná za vhodné. Rozhodčí má právo vyloučit hráče, který se dopustí extrémně hrubého faulu, nebo je výskyt jím zaviněných faulů příliš častý.
Hra po trestných hodech:
Pokud je hráč úspěšný při trestných hodech, soupeřící tým vyhazuje po koši. Pokud hráč není úspěšný při trestném hodu, jeho tým vyhazuje z autu a pokračuje v útoku.
Střídání:
Tým může střídat, kdykoliv při mrtvém míči neboli když jakýkoliv tým vyhazuje z autu, vyhazuje po koši, střílí trestný hod nebo v poločase.
Ukončení hracího období:
Jednotlivé poločasy jsou zakončeny závěrečným hvizdem rozhodčího. Míč, který opustí ruku hráče před závěrečným hvizdem, platí, i když padne až po něm. Po ukončení zápasu jsou oba týmy povinny opustit hrací plochu.
Technická chyba:
Rozhodčí má právo udělit technickou chybu hráči nebo trenérovi, za agresivní, vulgární či jinak nevhodné chování během hry. Při udělení technické chyby, soupeř vybere jednoho hráče, který střílí trestný hod. Poté střílející tým vyhazuje po koši.
PŘEHAZOVANÁ
Kategorie:
3. – 5. třída, smíšené
6. – 7. třída, chlapci
6. – 7. třída, dívky
8. – 9. třída, chlapci
8. – 9. třída, dívky
Hrací plocha: rozměry hřiště – 14 x 9 m. 3 m od středové čáry jsou vyznačeny útočné čáry. Povrch – tráva
Míč: volejbalový, velikost 4
Síť: šířka 100 cm, 10 m dlouhá, výška nad zemí 210 cm (horní okraj sítě)
Počet hráčů: 6 hráčů + 2 náhradníci – střídání na základě zranění nebo v poločase
Rozhodčí:
losuje spolu s kapitány družstev před zahájením utkání volbu podání a strany. Posuzuje, kdy je míč ve hře, kdy je dosaženo bodu a uděluje tresty za porušení pravidel.
Utkání:
Na dva vítězné sety (1set = 11 bodů) s rozdílem dvou bodů (max. 15:14) a maximální hrací dobou 12 minut. Utkání zahajuje družstvo, které losem vyhrálo podání. (Družstvo, které vyhrálo los, má možnost volby – podání nebo stranu, zvolí-li podání, druhé mužstvo si pak volí stranu).
Pořadí:
a) počet dosažených bodů, b) vzájemný zápas, c) skóre.
Za výhru mužstvo obdrží 1 bod, za prohru 0 bodů. V případě shodného počtu, rozhoduje o postupu vzájemný zápas, v případě remízy ve vzájemném zápase rozhoduje skóre.
Základní postavení při zahájení hry a způsob hry:
Směr postupu po zisku podání na obrázku pod textem / viz šipky/
Podává pravý zadní hráč (na nákresu označen č. 1), a to v celém prostoru za koncovou čarou, hodem jednoruč vrchem. Podávat může v běhu i ve výskoku. Při podání nesmí překročit, ani dotknout se zadní čáry. Po provedení podání může dopadnout do hřiště. Podání se musí odehrát do 10 sekund po zapískání rozhodčího. Míč musí přeletět přes síť do soupeřova pole, ale může se dotknout sítě. Družstvo, které podání získalo, musí před jeho provedením postoupit o jedno místo ve směru hodinových ručiček. (Na nákresu 1 na místo 6, atd.). Družstvo, které podání přijímá, musí v tu chvíli dodržet základní postavení. (Tzn., že např. zadní hráč 1 musí mít před sebou hráče 2 a vlevo vedle sebe hráče 6). V průběhu hry mohou však postavení libovolně měnit (přebíhání, jako ve volejbale).
Míč je možno chytit rukama nebo odrazit kteroukoliv částí těla (i nohama). S míčem se smí udělat pouze tři kroky, je možné jej odehrát ve výskoku. S míčem se nesmí běhat, držet míč se smí pouze 5 sekund. Míč se přihrává jednoruč nebo obouruč vrchem. K zahrání míče do pole soupeře má družstvo možnost max. 3 dotyků, chycení nebo odraz. Pokouší-li se více hráčů chytit míč, např. chytí-li míč dva hráči současně, počítají se družstvu 2 dotyky. Výjimku tvoří míč zpracovaný po bloku a míč zpracovaný po smeči, kdy může hráč zpracovat míč dvěma částmi těla po sobě, např. nohou (hlavou) a chycením (odrazem). Míč musí přeletět přes síť, nesmí se jí však dotknout. Hráči nesmějí vstoupit do soupeřova pole, přešlápnout středovou čáru, ani se dotknout sítě kteroukoliv částí svého těla.
Ve druhém setu začíná podávat družstvo, které v předchozím setu nepodávalo jako první.
Smeč:
Je prudké odehrání míče do soupeřova pole ve výskoku, a to jednoruč i obouruč. Smečovat mohou všichni hráči, hráči zadní (1, 6, 5) se však musí odrážet až z obranného pole, tedy za 3m útočnou čárou.
Blok:
Je vytvoření „obranné hráze“ z paží bránícího hráče (hráčů) na síti tak, aby útok soupeřů (podání nelze blokovat) buď neprošel přes síť, nebo byl alespoň ztlumen. Blokovat mohou jen hráči přední řady (2, 3, 4), a to samostatně nebo ve dvojici, případně ve trojici, jednoruč i obouruč. Blok se nezapočítává do dotyků míče, takže kterýkoliv z blokujících hráčů může bezprostředně po bloku hrát znovu, nebo míč zpracuje další spoluhráč. V obou případech se až tento zásah počítá jako první dotyk míče. Blokující mohou přesahovat rukama přes síť, ale nesmějí se jí dotknout a rovněž se nesmějí míče dotknout dříve, než provedou soupeři útok.
Zisk bodu:
Je logickým cílem celé hry. Získává jej družstvo, které svým podáním nebo útokem způsobí, že soupeři spadne míč do vlastního pole nebo jej sice zpracuje, ale tak, že spadne na zem mimo hrací plochu. Chyba je i dotyk míče cizího tělesa nebo sítě. Každá chyba soupeře je zisk bodu a současně i zisk podání, jestliže předtím podával soupeř.
SPORTOVNÍ ARÉNA
Pro děti 1. - 3. tříd.
Děti budou rozděleny do stejně početných skupinek a společně se sportovním lektorem projdou celou sportovní arénu a vyzkouší si všechny připravené sportovní disciplíny. Jednotlivé disciplíny jsou připraveny tak, aby rozvíjely pohybové a sportovní dovednosti našich nejmenších účastníků projektu. Připraven je i systém bodování, takže si děti odnesou domů kartičku s dosaženým výsledkem. Pobyt v aréně zabere dětem přibližně 90 minut. Záležet bude na početnosti skupinek.
Atletika
Hod pěnovou raketkou na cíl
Koordinační dráha
Skok daleký/trojskok
Fotbal
Slalomový běh s míčem
Střelba na cíl
Překážková dráha s míčem
Ragby
Hod míčem na cíl
Házená
Střelba na cíl
Ringo
Petanque
Zásady chování Fair play
- V soutěži bojuji čestně a podle pravidel
- Uznám že soupeř je lepší v cíli nebo po zápase mu podám ruku vzdám mu tím čest
- Vítězství není důvodem k nadřazenosti
- I poražený zaslouží uznání není terčem posměchu ani skrytého rivalství
- Soutěž má rovné podmínky pro všechny hráče či závodníky
- V soutěži respektuji pokyny a nařízení rozhodčích a pořadatelů a řídím se jimi
- Chci vyhrát ale nikoli však za každou cenu
- Diváci jsou součástí sportovní akce potleskem vzdají čest vítězi i poraženému
- Férové sportovní chování je mi vlastně IV každodenních životních situacích
- Svým chováním jdu příkladem mladším sportovcům
Od organizátorů
Organizátoři projektu si vyhrazují právo na přiměřenou modifikaci jednotlivých pravidel (ku prospěchu věci). V případě změny bude organizátor neprodleně informovat účastníky o provedených změnách emailem.
© 2019